A felújítás nem zavarta a forgalmat

M1 autópályaA forgalom lehető legkevesebb megzavarásával újult meg az M1-es autópálya Budapest és Tatabánya közötti szakasza.

A kormány kiemelt feladatának tartja a közlekedési hálózatok folyamatos bővítése mellett a meglévő infrastruktúrák állapotának javítását is. 2020-ban több mint 200 útfelújítási projektben összesen 600 kilométernyi szakasz rendbetétele valósult meg mintegy 90 milliárd forintból – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán az MTI-vel.

Hirdetés

Rovarirtás Tatabánya

    A 2010 előtti időszakban jelentős karbantartási lemaradás halmozódott fel a 32 ezer kilométeres országos közúthálózaton. A kormány komoly, célirányos erőfeszítéseket tett a közutak rendszeres felújítása érdekében. Az elmúlt évtizedben több mint 6000 kilométernyi útszakaszon elvégzett beavatkozások összértéke 755 milliárd forint volt – emlékeztetnek a közleményben.


    A 2016-ban elindított Komplex útfelújítási program költségeit teljes egészében hazai forrás fedezi. A magyar költségvetés finanszírozza a Magyar falu program kistelepülési utak rendbetételét támogató elemének kiadásait is.

A Terület- és településfejlesztési operatív program keretében uniós társfinanszírozással zajlanak a helyi igényekhez igazodó beavatkozások. A három útfelújítási program 2016 és 2020 között 280 milliárd forintból több mint 900 útszakasz szolgáltatási színvonalát javítja több mint 2400 kilométeren.


    A legrégebben elkészült és legforgalmasabb autópálya-szakaszokon az elmúlt években a fokozott elhasználódás jeleit lehetett tapasztalni. A kormány ezért 2018 óta hazai forrásból támogatja a legnagyobb terhelésnek kitett sztrádák felújítását. Az M1 és M7  autópályákon összesen mintegy 33 milliárd forintból történtek korszerűsítések több mint 110 pályakilométeren – közölték.


    Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az ITM közleménye szerint elmondta:

 

“Az M1 felújítása tavaly minden eddiginél nagyobb volumenben folytatódott. A mintegy 25 milliárd forintos beruházás a forgalom folyamatos fenntartása, a bevált gyakorlatnak bizonyult sávelhúzásos terelés mellett valósult meg. Budapest és Tatabánya között mindkét irányban összesen 71 pályakilométernyi szakasz újult meg, a munkálatokkal idén ősszel végzett a kivitelező. Az autópályát október végétől újra korlátozás nélkül, jó minőségben, biztonságosan használhatják a közlekedők.”


    Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte: “A járványhelyzet idén mindenkit komoly kihívás elé állított, azonban a közúti felújítások nem álltak meg. A munkák zavarmentes folytatása kiváló szakembereinken túl a kormány által rendelkezésünkre bocsátott jelentős anyagi forrásoknak is köszönhető. A nehezített pálya ellenére 2020-ban országszerte látványos eredményeket sikerült elérnünk nemcsak a gyorsforgalmi utakon, hanem számos mellékúti szakaszon is.”

 

Komárom-Esztergom megye

Comments are closed.