Home / Idén 566 milliárdot költöttek úthálózat fejlesztésre

Idén 566 milliárdot költöttek úthálózat fejlesztésre

Az idén 566 milliárd forintból valósultak meg útépítések és fejlesztések Magyarországon, ami rekordnak számít – hangoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára szerdán Rajkán, ahol átadták az M15-ös autóút kétszer kétsávos autópályává bővített szakaszát.

Schanda Tamás elmondta, hogy ez a beruházási összeg az évek óta kiemelkedően jó, az európai uniós átlagot is meghaladó gazdasági teljesítménynek köszönhető.

Mint hozzátette, a kormány kiemelt feladata, hogy 2016 és 2024 között mintegy 5 ezer milliárd forintból fejlessze a közúti és a vasúti közlekedést. Az összegből közúti fejlesztésre 3200 milliárd forintot fordítanak, amiből 1800 milliárd forint belföldi forrás.

A megfelelő úthálózat meghatározó jelentőségű a gazdasági versenyképesség szempontjából, mert a fenntartható gazdasági fejlődést csak színvonalas infrastruktúrával lehet elérni – mondta az államtitkár.

Emlékeztetett: a kormánynak az a terve, hogy bekapcsolja a gyorsforgalmi úthálózatba a megyei jogú városokat és kiemelt gazdasági területeket, elvezesse az autópályákat és autóutakat az országhatárokig, valamint az, hogy harminc percen belül az ország bármely pontjáról elérhető legyen egy négy sávos út.

Az útfejlesztéseknek azonban a fontosabb célja az, hogy az adott térségekben élő emberek gyorsabban, kényelmesebben és biztonságosabban közlekedhessenek. Ez szolgálja a kormány azon célját, hogy Magyarország 2030-ra az Európai Unió öt legélhetőbb országa közé tartozzon – jelentette ki.

Az M15-ös autópályáról azt mondta, hogy ez egy régi és nagy adóssága volt a kormánynak. A tavaszi befejezési határidő előtt elkészült bővítéssel teljes értékű autópálya összeköttetés jött létre Budapest és Pozsony között, amelynek nemzetstratégiai jelentősége van – hangsúlyozta.

Hozzátette, hogy az M1-es autópálya és a rajkai országhatár közötti 14,5 kilométeres szakaszt kétszer két sávra bővítették ki, akadálymentesítették a határátkelőt, hét felüljárót építettek, 19 műtárgyat újítottak fel és két külön szintű csomópontot építettek át Rajkánál és Hegyeshalomnál.

Hozzátette, hogy az országban összesen 15 helyszínen zajlik gyorsforgalmi útépítés, amelyek legkésőbb 2022-ig elkészülnek, emellett a Felvidék felé 2020-ban adják át a komáromi Duna-hidat, 2021-ben pedig elkészül az M30-as befejező szakasza, amellyel Budapest felől Miskolc érintésével Kassáig lesz kiépült sztrádakapcsolat.

Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megyei kormánymegbízott azt emelte ki, hogy a térség az elmúlt két évben felértékelődött az ország gazdasági életében, Bezenye és Hegyeshalom között olyan gazdasági terület nyílt meg, ahol a következő négy-öt évben egy egymilliárd eurót érő beruházás valósulhat meg.

Kiss Vince Rajka polgármestere a sztráda gazdasági előnyein túl azt hangoztatta, hogy a felvidéki településekkel könnyebbé válik a kapcsolattartás.

A sztráda mindegyik sávja tejes hosszában várhatóan szerda estétől lesz járható.

Címlapfotó:  Botár Gergely/kormany.hu

Sign Up For Daily Newsletter

Stay updated with our weekly newsletter. Subscribe now to never miss an update!

MR3.hu

  • Mi történt valójában?

    A Trump Orbán találkozó eseményei európai és az amerikai lapok kertetezésében. Egyáltalán hivatalos volt az a látogatás? Válasz: A válasz röviden: nem volt hivatalos állami találkozó, hanem politikai jellegű, de magas szintű megbeszélés.Nézzük pontosan, mit tudunk a forrásokból: 1. Nem állami látogatás volt Az amerikai kormányzati kommunikáció (White House Press Office, State Department) nem jegyzi A Mi történt valójában? bejegyzés először MR3.hu-én jelent meg.

  • Kína nem találta fel, de meghódította a technológiát

    Kína ma a világ egyik vezető technológiai hatalma. Mesterséges intelligenciában, 5G-fejlesztésekben, elektromos autókban és robotikában már nem a Nyugatot követi, hanem sok esetben megelőzi. Kína ma a világ egyik vezető technológiai hatalma. Mesterséges intelligenciában, 5G-fejlesztésekben, elektromos autókban és robotikában már nem a Nyugatot követi, hanem sok esetben megelőzi.De a történet nem most kezdődött. Kína a A Kína nem találta fel, de meghódította a technológiát bejegyzés először MR3.hu-én jelent meg.

  • Egyedi otthonhoz egyedi pergola illik – ismerd meg a SOLARE 400 bioklimatikus megoldást!

    Egy különleges otthonhoz különleges megoldás dukál. Ha a házad, teraszod vagy kerted stílusa egyedi, miért érnéd be egy átlagos árnyékolóval? A SOLARE 400 bioklimatikus pergola pontosan arra született, hogy a te ízlésedhez és környezetedhez igazodjon – formában, méretben és színvilágban egyaránt. Ez a pergola nem csupán védelmet ad az eső, a napfény és a szél A Egyedi otthonhoz egyedi pergola illik – ismerd meg a SOLARE 400 bioklimatikus megoldást! bejegyzés először MR3.hu-én jelent meg.

  • Kína távolról is leállíthatja a cégük által gyártott Yutong trolikat

    Nemrégiben Movia, Dánia legnagyobb tömegközlekedési vállalata – amely több mint 260-darabos kínai-gyártású elektromos busz-flottát üzemeltet. Az ország annak kapcsán kezdett intézkedéseket, hogy egyes járművek gyártója, a Yutong kínai cég az internetkapcsolatos vezérlőrendszereken keresztül elméletileg távolról deaktiválhatja a buszokat. The Guardian+2AP News+2 Ennél nemcsak arról van szó, hogy buszok életveszélyes vagy személyes adatokat tartalmazó rendszereket futtatnak A Kína távolról is leállíthatja a cégük által gyártott Yutong trolikat bejegyzés először MR3.hu-én jelent meg.

  • Szepes Mária-ritkaság és Márai Sándor klasszikusa karácsonyi díszkiadásban

    Márai Sándor örökérvényű gondolatait összegző Füves könyvet, valamint Szepes Mária évtizedek óta kiadatlan varázslatos ifjúsági regényét, a Gyerekcsillagot jelenteti meg díszkiadásban az idei karácsonyra a Libri. A könyvkereskedő 10 éve kínál különleges, ünnepi köteteket – az idei díszkiadások a felnőttek számára a mindennapokban és ünnepek idején is irányt mutató bölcsességeket, a kiskamaszoknak pedig kalandos történetet, valamint a szeretet, a barátság A Szepes Mária-ritkaság és Márai Sándor klasszikusa karácsonyi díszkiadásban bejegyzés először MR3.hu-én jelent meg.